
Bij De Jong Rutten zijn we continu in ontwikkeling. Met oog op professionalisering, hogere klanttevredenheid en groei, voerden we een aantal belangrijke wijzigingen op de afdeling uitvoering door. Het doel? Meer aanwezigheid op de bouw, meer grip en sturing, en uiteindelijk: nog hogere kwaliteit, minder oplever- en servicepunten en een kortere doorlooptijd.
Groei en kwaliteit, vragen om meer begeleiding en capaciteit
We willen onze kwaliteit continue verhogen én groeien als bedrijf. Dat vraagt om meer capaciteit én meer professionele begeleiding op de bouw. Door monteurs beter te begeleiden en vaker aanwezig te zijn tijdens de uitvoering, verwachten we het aantal oplever- en servicepunten en de doorlooptijd hiervan aanzienlijk te verlagen. Dat zorgt niet alleen voor tevreden opdrachtgevers, maar ook voor een betere ervaring voor de eindgebruikers: de bewoners.
Dit zijn de versterkingen in ons uitvoeringsteam
Het team is uitgebreid met Pieter Bas Litjens als uitvoerder. Hij brengt 20 jaar ervaring mee in houten kozijnen en volgt momenteel een interne opleiding voor kunststof gevelelementen. De uitvoerdersrol vervult hij samen Nikki Staaks, waarbij beide verantwoordelijk zijn voor hun eigen projecten. De backoffice uitvoering breiden we uit met Iris Jeuken, die de afdeling versterkt. Samen met Gerda Ottenheijm houdt zij zich bezig met service, administratie, opleverlijsten, bestellingen en afspraken en vormen zij ook de linking-pin naar de service monteur. Niek Aendekerk schuift tot slot door naar de rol van hoofd uitvoering waarin hij naast algehele aansturing verantwoordelijk is voor de opstart en planning van projecten.
Elke fase onder controle: dit is onze werkwijze

Tot aan de bouwvak ligt de focus op het inwerken van Iris, Pieter Bas en Nikki én het bijwerken van de lopende opleveringen en service. Na de bouwvak start de nieuwe werkwijze officieel.
Één team, één taak
De nieuwe veranderingen hebben natuurlijk positieve effecten voor het gehele team. Dit vertaalt zich intern naar:
- Intensievere onderlinge samenwerking tussen uitvoering, oplevering en service;
- De afdeling uitvoering functioneert als één team, met een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor kwaliteit;
- Medewerkers ervaren meer eigenaarschap en betrokkenheid.
Al met al gevolgen die leiden tot een fijnere werksfeer, maar ook tot een beter eindresultaat.
Met aanwezigheid op de bouw, naar snellere afhandeling
Eerdere pilots met meer fysieke aanwezigheid op de bouw, hebben al laten zien dat deze manier van werken leidt tot minder opleverpunten en snellere afhandeling. Wat gaan onze opdrachtgevers nog meer direct merken?
- Meer en frequentere aanwezigheid op de bouw;
- Betere afstemming met de uitvoerders van de aannemer;
- Uit te breiden naar vaste werkmomenten op projecten, inclusief flexibele werkplekken op locatie bij grote projecten.
Al met al maken we met deze interne wijzigingen een duidelijke stap richting een hogere kwaliteit en meer tevreden klanten.
Benieuwd naar het vervolg?
Houdt onze pagina in de gaten voor de nieuwste updates. Heb je nog vragen over deze veranderingen? Of ben je benieuwd wat De Jong Rutten voor jouw volgende project kan betekenen? Neem dan contact met ons op en wij kijken met je mee!
Volg ons
Mis niets en blijf op de hoogte! Schrijf u in voor de nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn.